2006-06-17

Eiropas Komisija pieņem ES rīcības plānu mežsaimniecībā

Eiropas Komisija pieņem ES rīcības plānu mežsaimniecībā

2006.gada 15.jūnijs.

"Informāciju sagatavoja Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa.

Šodien Eiropas Komisija ir apliecinājusi savu apņemšanos stiprināt noturīgu meža apsaimniekošanu, pieņemot ES rīcības plānu mežsaimniecībā. Rīcības plāns balstās uz pagājušā gada ziņojumu par ES mežu stratēģijas īstenošanu un Padomes secinājumiem šai sakarā. Rīcības plānā galvenā uzmanība pievērsta četriem pamatmērķiem: 1) uzlabot ilgtermiņa konkurētspēju; 2) uzlabot un aizsargāt vidi; 3) veicināt dzīves kvalitātes uzlabošanu un 4) veicināt koordināciju un saziņu. Eiropas Komisija ir ierosinājusi astoņpadsmit galvenos pasākumus, kas kopā ar dalībvalstīm ir jāīsteno piecos gados (2007.-2011.).

Paziņojumu iesniedza lauksaimniecības un lauku attīstības komisāre Marianna Fišere Bēla, piedalījās arī uzņēmējdarbības un rūpniecības komisārs Ginters Ferhoigens, vides komisārs Stavros Dimas, enerģētikas komisārs Andris Piebalgs un zinātnes un pētniecības komisārs Janezs Potočniks. Paziņojumam ir pievienots sīki izstrādāts ziņojums par mežu un mežsaimniecības stāvokli Eiropas Savienībā un par to, kā norit ES rīcības plāna mežsaimniecībā sagatavošana.

'Šis rīcības plāns ir paredzēts, lai dotu lielāku ieguldījumu noturīgā mežu apsaimniekošanā. Mēs vēlamies saglabāt un stiprināt Eiropas mežu daudzfunkcionalitāti, atbalstot labāku un stabilāku preču un pakalpojumu nodrošināšanu iedzīvotājiem', teica komisāre Fišere Bēla.

Ņemot vērā Padomes 1998. gada 15. decembra rezolūciju par Eiropas Savienības mežsaimniecības stratēģiju, rīcības plānā paredzēta sistēma ar mežu saistītām darbībām ES mērogā un dalībvalstu līmenī. To var izmantot arī, koordinējot ES pasākumus un dalībvalstu mežsaimniecības politiku. Apzinoties dažādos dabas, sociālos, ekonomikas un kultūras apstākļus un atšķirīgos īpašumtiesību veidus Eiropas Savienībā, rīcības plānā dažādiem mežu veidi"

Nav komentāru: